(093) 955-56-44

 

Приєднатися

Підтримати

Громадська організація «Всеукраїнське Об'єднання «Автомайдан»

 

Як львівські турки дорогу на Тернопільщині ремонтували. Розслідування Автомайдану. ОНОВЛЮЄТЬСЯ.

 

7 серпня 2017р.

 

 

Необхідність ремонту на ділянці «Джурин-Базар» була настільки високою, що у жовтні минулого року жителі сіл Полівці, Палашівка та Базар вдавалися до акцій протесту, аби чиновники звернули увагу на стан дорожнього полотна, що на 90% було зруйноване. Чиновники на прохання селян відгукнулися і виділили гроші на ремонт дороги в розмірі 9,2 млн.грн. від так званого «митного експерименту». Підрядником призначають турецьку фірму. І тут починається найцікавіше.

 

19 червня 2017 року на сайті Тернопільської ОДА з’являється повідомлення про робочу зустріч голови ОДА Степана Барни з представниками турецької фірми «Арес-Вест Констракшн Компані», які раптом захотіли будувати дороги на Тернопільщині. А вже 21-го червня перший заступник голови Чортківської РДА Іван Заболотний збирає голів сільрад Джурина, Палашівки, Полівців та Базару і повідомляє радісну новину: через декілька днів на проблемній ділянці з’явиться турецька техніка, яка почне ремонтні роботи. Судячи з несміливих меседжів в Інтернет-виданнях, ремонт розпочався в кінці червня-на початку липня, утім, офіційної інформації на сайті ТОДА знайти не вдалося. Напевно, завдання було таємним.

 

13 липня голова ОДА Степан Барна у програмі ТТБ «Акценти тижня» оприлюднює інформацію про те, що дорогу «Джурин-Базар» ремонтує турецька фірма (на відео з 7:30).

 

 

Кілька разів очільник області наголошує, що громадські активісти повинні контролювати хід ремонтних робіт. Тому ВО "Автомайдан" Тернопільський осередок і вирішив провести власне розслідування, чи ефективно використовує фірма-підрядник гроші від митного експерименту.

 

Упродовж трьох тижнів ми відвідували ділянку дороги «Джурин-Базар» і помічали, що будівництво дороги не просувається. За ці тижні будівельники спромоглися лише зняти верхній шар асфальту, яким скористалися жителі навколишніх сіл для облаштування своїх обійсть. Зі слів місцевих, роботи припинили після того, як приїхала «якась перевірка». Тим часом на формально перекритій дорозі продовжується рух автотранспорту, в тому числі великотонажного. За цей час ми перевірили документи фірми-підрядника. І ось наші висновки:

 

1. У Туреччині справді є будівельна компанія «Арес», яка відкрита для співробітництва. Однак її головний офіс, як нам вдалося дізнатися, зачинений на сьогоднішній день, тобто виходить, що «Арес-Вест Констракшн Компані» - це щось на кшталт циганського табору чи цирку-шапіто, який базується в шатрі і пропонує свої послуги довірливим клієнтам?

 

2. Підприємство починає працювати без тендеру, вочевидь, на субпідряді у того, хто тендер виграв (припускаємо, в Облавтодору).

 

3. У публікаціях інтернет-видань йдеться про те, що фірма зареєстрована в трьох районах Тернопільщини – Козові, Бережанах і Підгайцях. Нам вдалося знайти інформацію про реєстрацію лише у Козові. Ймовірно, що «Арес-Вест Констракшн Компані» не платитиме податків до бюджетів Тернопільщини, оскільки інформація про взяття на облік Тернопільської філії платником ПДВ чи то єдиного податку відсутня. Схоже на те, що філія безбалансова, а отже, жодна копійка у вигляді податків до бюджетів Тернопільщини не надійде.

 

4. Проте у мережі чимало інформації про реєстрацію турецької фірми у Львові. І тут починається найцікавіше. Завдяки нашому партнеру youcontrol.com.ua ми дізналися, що директор «Арес-Вест Констракшн Компані» в Україні – такий собі Ігор Юрійович Фіняк.

 

Ігор Фіняк, керівник компанії «Арес-Вест Констракшн Компані» в Україні. Фото - lviv.samopomich.ua

 

Він очолює ще три підприємства: ПП "Стандарт Сервіс" (на Івано-Франківщині), ТОВ "Львівські Ярмарки" та ТОВ "Макош Інвест". Остання зареєстрована в квітні минулого року спільно з громадянами Туреччини (головними видами діяльності є оптова торгівля та будівництво). Найцікавішим фактом біографії Ігоря Фіняка є причетність до політичної партії Андрія Садового «Об'єднання «Самопоміч», від якої він балотувався в 2015р. до Львівської міськради, але не пройшов, тому залишився «колегою» партії (припускаємо, що спонсором). Інтерес викликають й свідоцтва Фіняка на кілька торгових марок, пов’язаних із виготовленням дитячих підгузків, смажених каштанів та львівських пряників. Як ви розумієте, спільного з дорогами у цих речей зовсім мало. До слова, Львівська міська рада під керівництвом Садового щороку виділяє чималі кошти фірмі "Львівські ярмарки", а власником 50% цієї фірми, очолюваної Фіняком, є Роман Кедик, бізнес-партнер відомого львівського бізнесмена Кривецького (екс-нардеп від «Свободи»).

 

5. У компанії "I.M.Trade", яка є офіційним представником турецького заводу "Aslanbaba" - виробника побутової хімії та засобів гігієни, в тому числі і дитячих підгузків "Active", торговою маркою на які і володіє Ігор Фіняк, працює компаньйон Ігоря Фіняка Ісхак Йилдиз, якого ми зустріли в Джурині вже як "фахівця" з ремонту доріг.

 

Ісхак Йилдиз, співзасновник компанії «Арес-Вест Констракшн Компані» в Україні. Фото - Nikolay Pavlovsky

 

6. Голова Тернопільської ОДА Степан Барна говорить про 15 млн.грн., які надійдуть до бюджету області від розмитнення техніки компанії "Арес". Повідомляємо Вам, Степане Степановичу, що техніка турків, швидше за все, перебуває на тимчасовому ввезенні, адже досі працює на неукраїнських номерах, отже, не розмитнена. Чи розмитнювали техніку взагалі? А навіть якщо будуть розмитнювати, то чи потрапить хоча б копійка до бюджету Тернопільщини? Питання - риторичне, адже фірма - львівська.

 

 

7. Щодо дотримання державних будівельних норм: при будівництві даного автошляху використовують не гранітний, а бурдяківський камінь, що має значно меншу міцність і не відповідає державним нормам при будівництві доріг.

 

Керівник управління регіонального розвитку, інфраструктури та дорожнього господарства Тернопільської ОДА Шашкіним В.А. стоїть на бурдяківському камені, який не відповідає державним будівельним нормам.

Фото - Nikolay Pavlovsky

 

Дорогу завширшки 8 метрів у деяких місцях звузили до 6-ти.

 

 

У "фахівців" у галузі будівництва доріг нема навіть елементарної фрези, щоб якісно зняти старий асфальт.

 

8. На кількох українських сайтах зустрічаємо інформацію про те, що в «Арес-Вест Констракшн Компані» потрібні на роботу бухгалтер і головний інженер (щоправда після нашої публікації дані оголошення були видалені).

 

 

Тому напрошується цілком логічне питання: а яким чином фірма досі працює без головного інженера? О_о

 

Даний проект називають "експериментальним", тому підозрюємо, що наступного року львівські турки братимуть участь у тендерах і не виключаємо, що виграватимуть їх, щоб робити дороги неякісно. Скидається на те, що це чергові шахраї на кшталт всесвітньовідомої UB-Group, які також відкривали офіс на Тернопільщині, а прихід разом з ними в область "інвестицій" – чергова мильна бульбашка від влади.

 

"Степане, ти сам себе замовив або турки на дорозі-2."

 

14 серпня 2017р.

 

 

У четвер, 10-го серпня, в програмі ТТБ «Акценти тижня» голова Тернопільської ОДА Степан Барна висловив своє незадоволення нашою останньою публікацією, яка засвідчила аферу обласної влади з львівськими турками, які ремонтують дорогу «Джурин-Базар» (на відео з 16:30).

 

 

Сьогодні ж надаємо додаткові докази того, що турецька компанія «Арес-Вест Констракшн Компані» - контора для відмивання грошей з державного і місцевого бюджетів, а не для якісного ремонту доріг.

 

Отже, в ефірі ТТБ дослівно пролунала така теза С.Барни: «По-перше, не коментую заказняки, тому що піддати сумніву авторитет компанії «Арес», яка є однією з найбільших турецьких компаній і є конкурентом славнозвісної фірми «Онур», яка обслуговує дороги на Львівщині. Я розумію, що комусь некомфортно, щоб турецькі компанії приходили область і в тому числі в Україну, але для мене це принципове питання».

 

Сьогодні, шановний Степане Степановичу, розповімо деякі цікаві факти із біографії одного із співзасновників «Арес-Вест Констракшн Компані» Ахмета Алтопа.

 

Ахмет Алтоп, співзасновник компанії «Арес-Вест Констракшн Компані» в Україні. Фото - golos.te.ua

 

Вочевидь, Ви не дуже ними цікавилися раніше. Утім, резюме турецького гостя є у вільному доступі.

 

Частка статутного капіталу пана Алтопа в компанії становить 10%. У 2006-2009рр. Ахмет Алтоп працював в "УРАЛБУД-УКРАЇНА" топ-менеджером. До його обов'язків входили: координація виконання, реалізація будівництва, контроль бюджету та планування, співпраця з місцевими виконавцями.

 

2.07.2008 проти компанії застосували спеціальну санкцію за порушення режиму зовнішньоекономічної діяльності (вона застосовується, в тому числі, за порушення правил тимчасового ввезення). У Єдиному державному реєстрі судових рішень за запитом «УРАЛБУД» можна знайти три сторінки різних судових рішень та ухвал, з яких випливає:

 

► У січні 2011р. Податкова інспекція України подала позов на компанію про банкрутство (борг 3 105 338,15 грн.) Боржник відсутній за юридичною адресою та місцеперебування не виявлено. Всього боргів на загальну суму 7144704,43 грн. 8.07.2011р. «УРАЛБУД» визнано банкрутом офіційно.

 

► Компанія мала судову тяганину через порушення банківських гарантій.

 

► У 2009р. «УРАЛБУД» не дотримав угод із постачальниками та виконавцями «Галант Пол електра»Україна» на 102 145,24 грн., з «Українською гірничо-металургійною компанією» на 200 000 грн., у 2007р. - з "Темел Гео Констракшн" на 4 391 200,65 грн., у 2009р. - з "БІЗНЕС СОЛУШНЗ СИСТЕМЗ" на 052 919,67 грн., список можна продовжувати ще довго. Як бачимо, суми доволі значні.

 

► Турецькі робітники працювали нелегально, про що є адмінпостанови (1, 2).

 

► У 2011р. мали позов до суду від турецького банку "Тюрк Економі Банкасі А.Ш." на суму 8 124 091,99 доларів США.

 

► У 2007-2008рр. «Уралбуд» працював у Харкові на будівництві величезного торгового комплексу "ПЛАЗА" по вул. Сумська, 10. Будівництво проводилось із чисельнними порушеннями, які призвели до значного порушення умов проживання мешканців будинку № 5 і є небезпечним з погляду норм змісту і правил проведення будівництва, а також дотримання правил пожежної безпеки. Їм заборонили будувати. Комплекс все ж таки збудували, але Ахмет цим об'єктом не хвалиться.

 

У підсумку «УРАЛБУД» збанкрутував та втік. Дати численних порушень припадають на термін роботи Ахмета в компанії.

 

У 1994-1996рр. Ахмет Алтоп працював на посаді регіонального директора в компанії «ІЛЬКУМУТ БУДІВНИЦТВО», яка виконувала замовлення на території Росії. Зокрема, спорудила Сбербанк у Калінінградській області, готельно-рекреаційний комплекс в Сочі, будувала у Москві.

 

Просимо голову Тернопільської ОДА С.Барну повідомити громадськість, чому в засновниках вищезгаданої компанії немає жодної людини, яка має відношення до справжньої турецької "Арес"? Що це за представництво турецької компанії без самої турецької компанії в засновниках???

 

Наступна Ваша, Степане Степановичу, теза: «Одразу після того, як компанія прийшла в область, зареєструвалася в Козові, субпідрядні організації зареєструвалися в Бережанах і Підгайцях, розмитнили техніки більше 50-ти одиниць на загальну суму 1 млн. євро, які поступили в державний бюджет і обласний бюджет, з яких майже 15 млн. грн. сьогодні у вигляді митного експерименту спрямовано на ремонт доріг в Тернопільській області».

 

За нашими даними, в бюджет Тернопільської області надійшло всього-навсього близько 1 млн. ГРИВЕНЬ, а не євро. І вона не розмитнена, а тимчасово ввезена. Філія тільки одна, замість трьох. Статутний капітал 1 млн. грн. - це означає, що техніка не могла бути куплена за статутні гроші, оскільки підприємство ще не має прибутків, то і за прибутки техніка також не купувалася. Висновок: техніка позичена, або надана в оренду чи тимчасове користування, або придбана за позичені гроші. Таким чином, немає жодної гарантії, що підприємство зможе відповісти за своїми зобов’язаннями, оскільки швидше за все воно не має нічого свого.

 

Оскільки роботи, які виконуватимуться, мають суспільний інтерес і за це платитимуться бюджетні кошти, пропонуємо Вам, Степане Степановичу, змусити дану фірма оприлюднити свою фінансову звітність, оскільки до неї існує велика недовіра.

 

Далі очільник області виголосив наступний текст: «Поступають одночасно дзвінки до компаній, які займаються поставками сировини, в даному випадку щебеню, гранітної крошки з тим, щоб вони не співпрацювали з цією компанією, надсилаються перевірки. Люди добрі, я не можу зрозуміти, як хтось мені скаже, що сьогодні в області нам не потрібна турецька компанія, я принципово кажу, що вона нам потрібна. І я не допущу жодним там спеціалістам у всіх питаннях шантажувати людей, котрі здатні щось робити на території області».

 

Степане Степановичу, ми не "спеціалісти у всіх питаннях", але в нас достатньо фахівців у будівництві доріг, економіці та правових аспектах, аби вивести ваші афери на чисту воду. А контролювати ремонтні роботи на автошляхах області ВО "Автомайдан" Тернопільський осередок буде доти, поки чиновники не навчаться працювати чесно і прозоро, не застосовуючи схеми, які вже 26 років гальмують розвиток нашої країни.

 

Також ми просимо телеканал ТТБ, як складову НСТУ, надати ефір активістам нашої організації, можна у форматі круглого столу із представниками влади, щоб ми могли донести до жителів області й свою думку.

 

І ще раз про турків у Джурині. Відповідь Степану Барні.

 

29 серпня 2017р.

 

Ваша, Степане Степановичу, нещодавня поїздка на ремонт дороги Джурин-Базар спонукала й нас відвідати мальовничу місцину і помилуватися результатами роботи турецької компанії «Арес Вест Констракшн Компані».

 

 Ремонт дороги "Джурин - Попівці". 24 серпня 2017р. Фото - Тернопільська обласна державна адміністрація

 

Із обіцяних до кінця року 2,5 кілометри нової асфальтованої дороги і 4,5-кілометрової ділянки із ямковим ремонтом наразі готові лише 250 метрів. І це майже за 2 місяці роботи?! Для порівняння - 1,7км. дороги від с. Оліїв до с. Лопушани у Зборівському районі фірма «Авакс-Проф» зробила практично за тиждень. На прес-конференції 17-го серпня представники «Ареса» заявили, що завершать роботу за місяць.

 

Ми продовжуємо інспектувати якість доріг, аби змусити все ж зробити цю дорогу якісно. Врешті, її зроблять. Не в останню чергу завдяки нашим стимулюючим публікаціям. Врешті, плюс до карми отримаєте й Ви, пане голово, оскільки обіцянка буде виконана. Матимете можливість зробити фото на дорозі, яку сто років ніхто, крім Барни, не міг зробити. І все ж, Степане Степановичу, скільки би прес-конференцій не давали турки, кримінальні справи на декого із них нікуди не поділися із реєстру судових рішень. Тому наступного разу, коли запрошуватимете заморських "спеціалістів", поцікавтесь і їхньою біографією. На щастя, живемо в епоху Інтернету.

 

А зараз представляємо репортаж Ігоря Василіва з місця, де «кипить» робота.

 

Copyright © 2015 Автомайдан